Představení týmu Kairos
Náš tým je složen z pečlivě vybraných výjimečných osobností, které mohou dětem předat svou moudrost, dobré akademické znalosti a etické hodnoty. Soustavně na sobě pracujeme tak, abychom byli lepší každým dnem.
Hana Frydrichová
Zakladatelka, ředitelka, koordinátor ŠVP, výchovný poradce
Vidím svět, který se stal místem, kde se člověk cítí bezpečně i svobodně, kde volně objevuje svá přání, touhy, nadání a bytí spolu s jinými lidmi, tvory a věcmi. Kde se může rozvíjet pravá lidská podstata - dobro a touha přispět k dobru ostatních.
Stále mi dává smysl tvořit tento svět a spolupracovat a experimentovat a zkoumat, když se něco nedaří, kudy jít dál. Jak zůstávat spolu.
Po cestě jsem nasbírala nesmírné bohatství zkušeností, z kterých mohou děti, kolegové i rodiče čerpat.
Mám odvahu skákat do neznáma i prošlapávat nové cesty. Vydat se na cestu jako první. Mám vytrvalost zvednout nohu a udělat další krok i když už nezbývá žádná síla. I když vede cesta příkře do kopce nebo přes velké překážky.
Učím se trefit příhodnou chvíli, někdy počkat, odpočívat a pak pracovat ve flow. To jsou mé výzvy.
Mám otevřenou náruč a můžu obejmout každého s láskou.
Kontakt:
Jitka Radová
Průvodkyně a péče o komunitu
Kairos je pro mě rodina. Pomáhám vytvořit ve škole pro děti prostor, kde se bude podporovat jejich vnitřní motivace, respekt k sebeřízenému učení, bezpečí a důvěra v sebe samé. Věřím ve vizi a principy inovativní demokratické školy, kde každý má svůj hlas a stává se aktivním členem školního prostředí. Mám ráda svobodu a mým snem je, aby si děti mohly o svém životě rozhodovat samy. Jsem hrdou mámou tří dcer.
Procházím výcvikem intuitivní pedagogiky Marcela Desaxe a školením Trauma informovaný průvodce pod vedením manželů Weberových.
Kontakt:
732 957 851, jitka@skolakairos.cz
Martina Chomátová
Pohyb a umění, projektové téma Planeta Země, správa soc. sítí a webu
Hravost, radost, laskavost a vnitřní jiskra jsou důležité nejen pro můj osobní život, ale i při pobytu ve škole s dětmi. Vnímám, jak my dospěláci vedle dětí neustále procházíme nekonečným procesem osvobozování se. Ráda pečuju o komunitu, organizuju společné akce, ráda s dětmi zkoumám hudební nástroje, tvoříme spolu videa, zápisy do kroniky a vše, co nás zrovna napadne a zaujme. Jsem lektorkou mindfulness a mámou 3 dětí.
Vystudovala jsem vzdělávání dospělých na UJAK Praha. Studovala jsem na VŠ ve Švédsku. Žila jsem 9 měsíců v Norsku a 6 měsíců v USA. Absolvovala jsem školení Mindfulness roční akademie, Mindfulness pro porod a rodičovství, Cesta k harmonii, Soundhealing, Práce s dechem. Procházím výcvikem intuitivní pedagogiky Marcela Desaxe a školením Trauma informovaný průvodce pod vedením manželů Weberových.
Kontakt:
606 292 464,
Radka Charapovová
Umění a kultura
"Baví mě pracovat v originálním systému, zkušenost individuálně vychovávat jedince a mám radost z umění..."
Kontakt:
724 810 848, radka@skolakairos.cz
Monika Kuricová
Zástupkyně ředitele pro pedagogiku, sebeřízené vzdělávání a vizi školy, učitelka projektového tématu Planeta Země, Tv, AJ, Čj, metodik prevence, koordinátor pro děti se SVP, uvádějící učitel
Jsem milovnicí koní a přírody. Doma mám 3 kočky, 2 koně, 4 kluky a manžela. Slušná sbírka, co? Ve škole Kairos působím jako průvodce od roku 2021. Ve škole se s dětmi věnuji českému a anglickému jazyku, pohybovým aktivitám venku i v tělocvičně, lekcím péče o koně a zahradu. 1x týdně se budu s dětmi potkávat v družině a věnovat se ručním pracem (např. šití na stroji). Mám vystudovanou pedagogickou fakultu UJEP v Ústí nad Labem. Procházím výcvikem intuitivní pedagogiky Marcela Desaxe a školením Trauma informovaný průvodce pod vedením manželů Weberových.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je." Jan Werich
Tereza Vidimská
Zastupující pedagog, učitel projektového tématu Planeta Země
Kontakt:
732 803 857, tereza@skolakairos.cz
Veronika Hudečková
Kontaktní osoba a koordinátor pro individuální vzdělávání, učitel 1. stupeň - outdoor
Jsem mámou 4 dětí. Je pro mě důležitý respekt a důvěra. S dětmi ve škole se ráda věnuji matematice Hejného, plavání a tvoření. Mám před ukončením kurzu asistenta pedagoga. Jsem instruktorkou plavání. Žila jsem 5 let ve Španělsku a mluvím španělsky. Ovládám techniku macramé. Miluju jachting, hoola hooping, přírodu. Bývala jsem spoluprovozovatelkou veganské kavárny. Procházím výcvikem intuitivní pedagogiky Marcela Desaxe a školením Trauma informovaný průvodce pod vedením manželů Weberových.
Martina Hetešová
Kontaktní osoba pro nové rodiny, autonomie 1. i 2. stupeň, kontaktní osoba pro nové rodiny
Kairos je škola, kam bych si přála chodit jako dítě. Proto tam chodím alespoň jako dospělák/průvodce. Baví mě nechat se unášet na vlně dětské fantazie, hrát s dětmi hry a jen tak s dětmi být. Mimo školu jsem máma čtyř dětí, mám ráda zvířata, sport, ráda se učím novým věcem. Jsem vystudovaná inženýrka ekonomie, ale moje povolání je dula - průvodkyně těhotenstvím a porodem.
Petr Heteš
Sport, IT podpora, člen správní rady
Od chvíle, kdy jsem viděl film Summerhill se ze mě stal nadšenec do sebeřízeného vzdělávání a svobodných demokratických škol. Mrzí mě, že jsem něco takového nezažil jako dítě, ale o to větší radost mi dělá se na chodu takové školy podílet. Mou velkou vášní jsou informační technologie a hry. Baví mě se o nich bavit s dětmi i dospělými. Mým velkým přáním je, aby v každém zůstala touha učit se a poznávat nové věci.
Jitka Rimell
Deskové hry, nenásilná komunikace
Uspěšný den ve škole je pro mě den, kdy slyšíme signál, že je brzy oběd a my se podivujeme jak je to možné :) Den kdy jsme ponořeni do světa, kde hlavní roli hraje hravost, napojení, radost a totální flow.
Momentálně s dětmi ve škole trávím čas hraním "deskovek". Máme jich doma přes sto, tak proč se nepodělit o tento svět, který baví mě i děti.
Dále mě velice naplňuje hledání rovnováhy mezi sebevyjádřením s respektem k sobě, svým hodnotám a empatií a respektem k ostatním. Tato rovnováha je něco s čím dobře ladí koncept nenásilné komunikace (NVC), jehož principy využívám při tréninku vědomé komunikace. Zároveň jsou důležitým pilířem naší školy. Tyto tréninky jsou pravidelným časem, kdy pomáhám utvářet podporujicí prostor, jehož cílem je potkávat se opravdově, sami se sebou, a mezi sebou, inspirovat se a sdílet. Velice blízce je s tím spjatý můj oblíbený citát od Rúmího; "Venku, za představami o konání dobra a zla, je pole. Tam se setkáme". Přesně tam se setkáme každý čtvrtek nebo se o to alespoň pokusíme:)
Studovala jsem na VŠ ve Velké Británii, kde jsem žila zhruba 6let. Absovovala jsem dvouletý výcvik Mindfulness akademie, roční vycvik Mediace pro život s propojením nenásilné komunikace, mediace a práce s nervovým systémem.
Nenásilná komunikace se dotkla mého života zhruba před 6 lety. "Nenásilka" je pro mě každodenní praxí přítomného okamžiku, všímavosti a přijetí toho co právě je, tak jak je. Dále procházím výcvikem intuitivní pedagogiky Marcela Desaxe a školením Trauma informovaný průvodce pod vedením manželů Weberových.