top of page

Představení týmu Kairos

 

Náš tým je složen z pečlivě vybraných výjimečných osobností, které mohou dětem předat svou moudrost, dobré akademické znalosti a etické hodnoty. Soustavně na sobě pracujeme tak, abychom byli lepší každým dnem.

Hanka1.jpg
Hana Frydrichová 

Zakladatelka, ředitelka, koordinátor ŠVP, výchovný poradce
 

Vidím svět, který se stal místem, kde se člověk cítí bezpečně i svobodně, kde volně objevuje svá přání, touhy, nadání a bytí spolu s jinými lidmi, tvory a věcmi. Kde se může rozvíjet pravá lidská podstata - dobro a touha přispět k dobru ostatních. 
 

Stále mi dává smysl tvořit tento svět a spolupracovat a experimentovat a zkoumat, když se něco nedaří, kudy jít dál. Jak zůstávat spolu.
 

Po cestě jsem nasbírala nesmírné bohatství zkušeností, z kterých mohou děti, kolegové i rodiče čerpat. 
 

Mám odvahu skákat do neznáma i prošlapávat nové cesty. Vydat se na cestu jako první. Mám vytrvalost zvednout nohu a udělat další krok i když už nezbývá žádná síla. I když vede cesta příkře do kopce nebo přes velké překážky. 
 

Učím se trefit příhodnou chvíli, někdy počkat, odpočívat a pak pracovat ve flow. To jsou mé výzvy.
 

Mám otevřenou náruč a můžu obejmout každého s láskou.

Kontakt:

777 312 352, hanka@skolakairos.cz

MartinaH.jpg
Martina Hetešová

Kontaktní osoba pro nové rodiny, autonomie 1. i 2. stupeň, zástupkyně ředitelky pro provoz

Kairos je škola, kam bych si přála chodit jako dítě. Proto tam chodím alespoň jako dospělák/průvodce. Baví mě nechat se unášet na vlně dětské fantazie, hrát s dětmi hry a jen tak s dětmi být, ráda vymýšlím pro děti bojovky a různé soutěže. Mimo školu jsem máma čtyř dětí, mám ráda zvířata, sport, zahradu a ráda se učím novým věcem. Jsem vystudovaná inženýrka ekonomie, ale našla jsem se v profesi duly a nyní ve svobodné škole. V rámci seberozvoje jsem ve škole absolvovala kurz Intuitivní pedagogiky a navštěvuji kurz Nenásilné komunikace.

Kontakt: 604 967 452, martinah@skolakairos.cz

monika-kuricova.jpeg
 Monika Kuricová 

Zástupkyně ředitele pro pedagogiku, sebeřízené vzdělávání a vizi školy, učitelka projektového tématu Planeta Země, Tv, AJ, Čj, metodik prevence, koordinátor pro děti se SVP, uvádějící učitel

Jsem milovnicí koní a přírody. Doma mám 3 kočky, 2 koně, 4 kluky a manžela. Slušná sbírka, co? Ve škole Kairos působím jako průvodce od roku 2021. Ve škole se s dětmi věnuji českému a anglickému jazyku, pohybovým aktivitám venku i v tělocvičně, lekcím péče o koně a zahradu. 1x týdně se budu s dětmi potkávat v družině a věnovat se ručním pracem (např. šití na stroji). Mám vystudovanou pedagogickou fakultu UJEP v Ústí nad Labem. Procházím výcvikem intuitivní pedagogiky Marcela Desaxe a školením Trauma informovaný průvodce pod vedením manželů Weberových. 
 

„Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je." Jan Werich
 

veronika-hudeckova.jpeg
Veronika Hudečková

Kontaktní osoba a koordinátor pro individuální vzdělávání, učitel 1. stupeň - outdoor

Jsem mámou 4 dětí. Je pro mě důležitý respekt a důvěra. S dětmi ve škole se ráda věnuji matematice Hejného, plavání a tvoření. Mám před ukončením kurzu asistenta pedagoga. Jsem instruktorkou plavání. Žila jsem 5 let ve Španělsku a mluvím španělsky. Ovládám techniku macramé. Miluju jachting, hoola hooping, přírodu. Bývala jsem spoluprovozovatelkou veganské kavárny. Procházím výcvikem intuitivní pedagogiky Marcela Desaxe a školením Trauma informovaný průvodce pod vedením manželů Weberových.

martina-chomatova.jpeg
Martina Chomátová 

Průvodkyně světem hudby a médii

 

"Hravost, radost, laskavost a vnitřní jiskra jsou důležité nejen pro můj osobní život, ale i při pobytu ve škole s dětmi. Vnímám, jak my dospěláci vedle dětí neustále procházíme nekonečným procesem osvobozování se. Ráda pečuju o komunitu, organizuju společné akce, ráda s dětmi zkoumám hudební nástroje, tvoříme spolu videa, zápisy do kroniky a vše, co nás zrovna napadne a zaujme. Jsem lektorkou mindfulness a mámou 3 dětí."

Kontakt:

606 292 464,

martinach@skolakairos.cz

 Radka Charapovová 

Umění a kultura

 

"Baví mě pracovat v originálním systému, zkušenost individuálně vychovávat jedince a mám radost z umění..."

Kontakt:

724 810 848, radka@skolakairos.cz

IMG_9910.JPG
Tereza Vidimská

Zastupující pedagog, učitel projektového tématu Planeta Země

Kontakt:

732 803 857, tereza@skolakairos.cz

20220815_174911.jpg
Petr Heteš

Sport, IT podpora, člen správní rady

Od chvíle, kdy jsem viděl film Summerhill se ze mě stal nadšenec do sebeřízeného vzdělávání a svobodných demokratických škol. Mrzí mě, že jsem něco takového nezažil jako dítě, ale o to větší radost mi dělá se na chodu takové školy podílet. Mou velkou vášní jsou informační technologie a hry. Baví mě se o nich bavit s dětmi i dospělými. Mým velkým přáním je, aby v každém zůstala touha učit se a poznávat nové věci.

Snímek obrazovky 2023-10-05 v 14.02.08.png
Jitka Rimell

Deskové hry, nenásilná komunikace
 

Uspěšný den ve škole je pro mě den, kdy slyšíme signál, že je brzy oběd a my se podivujeme jak je to možné :) Den kdy jsme ponořeni do světa, kde hlavní roli hraje hravost, napojení, radost a totální flow. 

Momentálně s dětmi ve škole trávím čas hraním "deskovek". Máme jich doma přes sto, tak proč se nepodělit o tento svět, který baví mě i děti. 

Dále mě velice naplňuje hledání rovnováhy mezi sebevyjádřením s respektem k sobě, svým hodnotám a empatií a respektem k ostatním. Tato rovnováha je něco s čím dobře ladí koncept nenásilné komunikace (NVC), jehož principy využívám při tréninku vědomé komunikace. Zároveň jsou důležitým pilířem naší školy. Tyto tréninky jsou pravidelným časem, kdy pomáhám utvářet podporujicí prostor, jehož cílem je potkávat se opravdově, sami se sebou, a mezi sebou, inspirovat se a sdílet. Velice blízce je s tím spjatý můj oblíbený citát od Rúmího; "Venku, za představami o konání dobra a zla, je pole. Tam se setkáme". Přesně tam se setkáme každý čtvrtek nebo se o to alespoň pokusíme:)

Studovala jsem na VŠ ve Velké Británii, kde jsem žila zhruba 6let. Absovovala jsem dvouletý výcvik Mindfulness akademie, roční vycvik Mediace pro život s propojením nenásilné komunikace, mediace a práce s nervovým systémem.
Nenásilná komunikace se dotkla mého života zhruba před 6 lety. "Nenásilka" je pro mě každodenní praxí přítomného okamžiku, všímavosti a přijetí toho co právě je, tak jak je. Dále procházím výcvikem intuitivní pedagogiky Marcela Desaxe a školením Trauma informovaný průvodce pod vedením manželů Weberových. 

Anna Nedvídková_foto.jpg
Anna Nedvídková

„Umění žít vědomě a bez limitů“


Jsem především máma dvou úžasných dětí, ale také jsem člověk, který se velmi rád vzdělává, posouvá a učí novým věcem. Absolvovala jsem vysokoškolské studium a získala titul inženýr ekonomie. Několik let jsem se úspěšně věnovala vlastnímu podnikání.
Před několika lety se v mém životě stalo velkým tématem zdraví v kontextu rovnováhy těla, mysli a duše. Dlouhou dobu jsem čerpala mnoho informací, které se opírají o řadu odborné literatury. Postupně jsem přirozeně zakomponovala tyto poznatky, které ve mně silně rezonovaly, do svého života. 


Můj život se od základů proměnil. Umění žít svůj život vědomě a bez limitů se stalo mou životní cestou. Cestou poznání, která nemá hranice.


Absolvovala jsem kurz mentálního koučinku v Mindset Academy a od té doby se mu věnuji. V té době mě zaujala vývojová psychologie a to především v souvislosti s mentálním a emocionálním nastavením člověka, vliv výchovy na psychiku, vznik traumatu apod. V té době jsem objevila metodu extraokulárního vidění, která pomáhá dětem a převážně rodičům předcházet vzniku traumatu a posilovat psychickou a duševního rovnováhu dítěte. Úspěšně jsem absolvovala lektorský kurz této metodiky a současně roční praxi a na základě toho jsem se stala lektorkou EOV. Metodika naučila mnoho i mě samotnou a je obrovským přínosem pro můj vztah s mými dětmi. I díky této praxi jsem zjistila, jak ráda pracuji s dětmi, učím se od nich a zároveň se snažím předávat jim to, co vnímám, že je pro jejich současný i budoucí život hodnotné. Jedná se především o měkké dovednosti. 


V čase jsem doplnila svou praxi o další terapeutické metody, které prohlubují možnost propojit se s nitrem člověka a to především s jeho nevědomou částí. 
V současné době studuji celostní medicínu na škole Kamaté.

Monika Melicharová.jpg
Monika Melicharová

Pocházím z učitelské rodiny a dnes už vím, že to máme v krvi. Nebylo tomu tak ale vždy. Chvíli jsem hledala, kdo vlastně jsem a co mě baví. Na VOŠ Evropské jsem se objevila docela náhodou, ale okamžitě jsem si tento obor zamilovala a vystudovala tak předškolní a mimoškolní pedagogiku. Odskočila jsem si ještě doplnit vzdělání na VŠ UJAK v oboru andragogiky a konečně mohla nastoupit do mé vysněné školky. Moje očekávání se však srazilo s realitou – direktivní kolegyně, děti na vycházkách pochodující jako vojáci, na které ani sami nechtěly.


Už tehdy jsem svým respektujícím přístupem a zájmem o inovativní pedagogické přístupy jaksi vybočovala. Proto jsem velmi vděčná za příležitost pracovat v Kairosu. Tady mají děti možnost řídit se vnitřní motivací, být autonomní a učit se dovednostem budoucnosti, jako je kritické myšlení nebo emoční inteligence.

 

Můžu s dětmi prozkoumávat to, co nás aktuálně zajímá, a sdílet s nimi radost z těchto objevů. Skrze hru poznáváme svět 🌈.

 

V tomto oboru mě baví sebevzdělávat se formou různorodých školeních a čtením odborné literatury. 

PHOTO-2024-10-21-21-22-25.jpg
Jana Luhanová

Průvodkyně konfliktem, autonomií a literaturou

 

Kdysi dávno jsem si všimla, že na naší planetě existuje víc než jeden člověk a dřív nebo později tedy logicky dojde ke konfliktu. Přišlo mi smutný, aby konflikt znamenal automaticky odloučení a začala jsem zkoumat, co v různých skupinách pomáhá k tomu, aby si lidi porozuměli a konflikt se tak stal příležitostí pro změnu a prohloubení vztahů spíš než naopak. V roce 2013 jsem poznala Nenásilnou Komunikaci (Marshall Rosenberg) a Kruhy obnovy (Dominic Barter), které mi pomohly pojmenovat, co jsem cítila. S podporou Ministerstva Spravedlnosti jsem pracovala na projektech s komunitami kde došlo k násilným trestným činům a přes deset let se věnuju aplikaci nenásilných přístupů ke konfliktu.

 

Školy mě nikdy moc nezajímaly. Odepsala jsem je jako méně zajímavá vězení. Pak jsem ale poznala Kairos, a zdálo se mi, že tady se děje něco opravdového. Opravdový pokus změnit současný systém a vytvářet místo, kde se mohou dospělí a děti učit spolu.

 

Věnovala jsem se hodně konfliktu ale moje první a pravá láska jsou příběhy - ať už ve formě knih (Hellen DeWitt), televizních seriálů (Black Sails), nebo počítačových her (Disco Elysium) a her na hrdiny. I ty občas do Kairosu propašuju. Baví mě zkoumat věci, o kterých se běžně nemluví a experimentovat s přístupy, které jsme ještě nezkusili.

Martina Gucká foto .jpg
Martina Gucká

Chci dělat práci, která má smysl a přesah. Je pro mě důležité, aby po mně zůstalo něco, co druhé obohatí. Předávám své znalosti a zkušenosti, aby se další generace mohly učit tomu, co je zajímá a naplňuje.

Mám tříletou praxi s výukou angličtiny pro děti i dospělé a vzdělání v humanitních vědách se zaměřením na sociokulturní antropologii a etnomuzikologii. Zároveň mám zkušenosti s grafickým designem a tiskovou produkcí.

Ve volném čase se věnuji divadlu, hudbě, zpěvu a hře na piano. Jsem certifikovaná v oblasti financí (INO Academy) a well-being (Yale).

bottom of page